Informace

Domov na Kalvárii s.r.o. poskytuje sociální službu typu domovy pro seniory v souladu s Rozhodnutím o registraci č. j. KrÚ 40411/2014 ze dne 16. 6. 2014.

Forma služby:

pobytová služba

Kapacita:

72 lůžek

Časová dostupnost:

nepřetržitá (24 hodin denně)

Poslání poskytované sociální služby:

Posláním Domova pro seniory Domov na Kalvárii s.r.o. je poskytování pobytové služby osobám nad 50 let, kteří dosáhli věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu nebo pobírají invalidní důchod třetího stupně, a kteří již nemohou trvale žít ve svém přirozeném sociálním prostředí s ohledem na svůj věk a zdravotní stav, a to prostřednictvím podpory a pomoci jako důstojné náhrady za běžné domácí prostředí, ve snaze co nejvíce se přiblížit běžnému způsobu života a zachovat si sociální vazby a sociální začleňování.

Cílem poskytované služby je:

Zajistit uživatelům naplnění jejich potřeb, které vedou k rozvoji stávající kvality jejich života. Každému uživateli je pomoc a podpora individuálně nastavena tak, aby si mohl co nejdéle uchovat schopnosti a dovednosti, zejména ve vztahu ke své soběstačnosti a aktivitě.

Zásady poskytované sociální služby:

  1.  Plné uznávání a respektování práv uživatelů (individuální přístup, respektování soukromí, zachování intimity).
  2. Zaměření na individuální potřeby uživatelů (ke každému přistupujeme dle jeho potřeb).
  3. Zaměření na celkovou situaci uživatele v rámci všech daných aspektů a souvislostí (rodinné zázemí, sociální situace).
  4. Podpora začlenění uživatelů, zamezení rozdělování lidí podle jejich sociálního postavení ve společnosti.
  5. Zvyšování kvalifikace, odbornosti a informovanosti personálu.
  6. Podpora týmové práce, komunikace a dobrých vztahů na pracovišti (předávání důležitých informací, atmosféra na pracovišti).
  7. Podpora personálu v zátěžových situacích (personál je oporou, nehodnotí, nekritizuje).
  8. Podpora soběstačnosti uživatelů (neposkytujeme více podpory, než je nutné, aktivní zapojení klienta).

Okruh osob, kterým je služba určena:

  • osobám od 50 let, které dosáhly věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu nebo pobírají invalidní důchod třetího stupně, a kteří již nemohou trvale žít ve svém přirozeném sociálním prostředí s ohledem na svůj věk a zdravotní stav (nevyžadují zvláštní ošetřovatelskou péči).
  • osobám s chronickým onemocněním od 50 let
  • osobám s kombinovaným postižením od 50 let

Okruh osob, kterým služba není určena

  • těm, kteří jsou schopni za pomoci v místě dostupných terénních sociálních služeb zůstat ve svém domácím prostředí,
  • lidem, kteří potřebují péči v lůžkovém zdravotnickém zařízení,
  • těm, kteří se ve svém chování projevují agresivně, lidem s poruchami chování (pak bychom nebyli schopni zajistit bezpečí pro ostatní uživatele naší služby),
  • osobám závislým (alkohol, drogy),
  • lidem s Alzheimerovou chorobou ve stádiu, která vyžaduje soustavný dohled nad pohybem uživatele pro jeho neorientovanost v prostředí,
  • lidem se stanovenou závažnou psychiatrickou diagnózou (např. schizofrenie).

Okruh osob, se kterým nemůžeme uzavřít smlouvu, je dále upraven dle zákona č. 108/2006Sb. a vyhlášky 505/2006 Sb. Uzavření smlouvy není možné:

  1. s osobou, jejíž zdravotní stav vylučuje poskytování pobytových sociálních služeb podle §36 vyhlášky 505/2006 Sb.:
    1. zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
    2. osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci
    3. chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití; to neplatí, jde-li o poskytnutí pobytové sociální služby v domově se zvláštním režimem.
  2. pokud neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá
  3. pokud nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
  4. s osobou, která žádá o poskytnutí sociální služby, ale které jsme vypověděli v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy

Služba obsahuje tyto základní činnosti:

  • poskytnutí ubytování,
  • poskytnutí celodenní stravy,
  • pomoc při zvládnutí běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • sociálně terapeutické činnosti,
  • aktivizační činnosti,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Ukončení poskytování sociální služby:

Smluvní vztah založení touto smlouvou může zaniknout:

  • písemnou dohodou obou smluvních stran.
  • písemnou výpovědí ze strany uživatele bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí v tomto případě 1 měsíc a počne běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena poskytovateli.
  • písemnou výpovědí poskytovatele služby. V případě výpovědi ze strany poskytovatele s uvedením výpovědního důvodu sjednaného smlouvou, činí výpovědní lhůta 3 měsíce a počne běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena uživateli. Důvody k výpovědi ze strany poskytovatele jsou:
    • zamlčení příjmů,
    • prodlení uživatele s úhradou za ubytování, stravu a úkony péče za tři a více měsíců poskytování těchto služeb podle této smlouvy,
    • osoba i po opětovném napomenutí hrubě poruší povinnosti, které jí vyplývají z vnitřních pravidel domova pro seniory,
    • nevyužívání ubytování Uživatelem po dobu v úhrnu více jak 180 dní v kalendářním roce.
  • úmrtím uživatele.
  • zánikem poskytovatele.

Podání stížnosti na kvalitu poskytované služby:

Pravidla pro podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby jsou popsána v následujícím dokumentu.

Dokument naleznete ZDE: POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ

  • Kdo je oprávněn podávat stížnost?
    – právo podat stížnost má každý uživatel služby. Ve prospěch uživatele si může stěžovat rodinný příslušník nebo jiná osoba
    – podání stížností nesmí být na újmu tomu, kdo ji podal, ani tomu, v jehož zájmu byla podána
    – stěžovatel má také možnost si zvolit zástupce, který ho bude při vyřizování stížností zastupovat (např. příbuzný, přítel, právnická nebo občanská poradna)
  • Jak lze podat stížnost?
    Má-li uživatel stížnost, přednese ji sám, nebo prostřednictvím jiného zástupce pracovníkovi přímé péče, řídícímu pracovníkovi pracovníků přímé péče, sociálnímu pracovníkovi, případně manažerovi – řídícímu pracovníkovi, kteří sepíší o stížnosti záznam a neprodleně zajistí její projednání.
    Stížnosti je možné vhazovat i do schránky označené štítkem „STÍŽNOSTI A PŘIPOMÍNKY“, umístěné v prostorách schodiště v přízemí Domova na Kalvárii s.r.o.. Tato schránka je pravidelně kontrolována a vhozená stížnost je chronologicky zaevidována a projednána na nejbližší poradě pracovníků Domova na Kalvárii s.r.o.. Stížnosti je možné také podat telefonicky, poštou na adresu Domova na Kalvárii s.r.o. nebo elektronicky na e-mailovou adresu domov.kalvarie@seznam.cz.
    Stížnosti jsou vyřizovány manažerem – řídícím pracovníkem nejpozději do 30 dnů.
  • Jak lze podat stížnost anonymně?
    lze ji poslat poštou na adresu: Domov na Kalvárii s.r.o., Jaroměřice 271, 569 44 Jaroměřice, nebo ji vhodit do schránky označené štítkem „STÍŽNOSTI A PŘIPOMÍNKY“, která je umístěna v prostorách schodiště Domova na Kalvárii s.r.o. v přízemí. Popřípadě zapsat do knihy přání a stížností umístěné ve vstupní hale naproti hlavnímu vchodu do Domova.

Uživatel si může stěžovat i mimo Domov na Kalvárii s.r.o. – občanské poradny, veřejný ochránce práv, obecní úřad, krajský úřad, atd..

Rozvojové cíle – krátkodobé 2021:

  • Upravit hlavní vstup do Domova včetně bezbariérového vjezdu a okolí
  • Opravit zadní vstup – bezbariérový nájezd k velkému výtahu
  • Úprava zahrady  – založení zeleninového záhonu a zasazení květin
  • Zvýšit bezpečí uživatelů instalací madel na chodbách
  • Obnovit nabídku volnočasových aktivit pro uživatele
  • Uspořádat výlet pro uživatele

Rozvojové cíle – dlouhodobé na 5 let:

  • Poskytovat bydlení pro uživatele, které se co nejvíc přizpůsobuje domácímu prostředí
    • zajistit pro uživatele důstojné ubytování
    • umožnit uživateli vytvoření pocitu domova ponecháním prostoru pro vlastní realizaci výzdoby a doplňků jeho pokoje
    • zajistit uživateli pocit bezpečí a soukromí, zajistit možnost uzamknutí WC a koupelny
    • umožnit uživatelům uzamknout si svůj pokoj a své osobní věci
  • Zabezpečení podmínek k rozvoji důstojného života uživatelů a schopnosti rozlišit a uplatňovat vlastní práva
    • objasňovat uživatelům jejich práva a povinnosti
    • podporovat schopnost rozlišit základní lidská práva uživatelů, které jim nikdo nesmí upírat
    • vysvětlovat, jak vhodně uplatňovat vlastní práva a přitom nepoškozovat práva ostatních
    • upozorňovat na nebezpečí podvedení a zneužití uživatele
    • vyhodnocení osobních cílů individuálního plánu – dotazník
  • Zabezpečení přímé spolupráce s rodinnými příslušníky, popřípadě zákonnými zástupci uživatelů, vytváření kladných vztahů a vzájemné vazby mezi organizací a zákonnými zástupci
    • spoluúčast na individuálním plánování
    • adekvátní informovanost rodiny a zákonných zástupců
    • dotazník
  • Zapojení uživatele do místní komunity
    • kontakt uživatelů s osobami mimo zařízení
    • účast na akcích mimo zařízení
    • využívání místních služeb – obchody, kadeřník, pošta
    • akce pořádané pro veřejnost

Naplánování dlouhodobých cílů je hodnoceno jedenkrát za 5 let.