Informace
Domov na Kalvárii s.r.o. poskytuje sociální službu typu domovy pro seniory v souladu s Rozhodnutím o registraci č. j. KrÚ 40411/2014 ze dne 16. 6. 2014.
Forma služby:
pobytová služba
Kapacita:
72 lůžek
Časová dostupnost:
nepřetržitá (24 hodin denně)
Poslání poskytované sociální služby:
Posláním Domova pro seniory Domov na Kalvárii s.r.o. je poskytování pobytové služby osobám nad 50 let, kteří dosáhli věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu nebo pobírají invalidní důchod třetího stupně, a kteří již nemohou trvale žít ve svém přirozeném sociálním prostředí s ohledem na svůj věk a zdravotní stav, a to prostřednictvím podpory a pomoci jako důstojné náhrady za běžné domácí prostředí, ve snaze co nejvíce se přiblížit běžnému způsobu života a zachovat si sociální vazby a sociální začleňování.
Cílem poskytované služby je:
Zajistit uživatelům naplnění jejich potřeb, které vedou k rozvoji stávající kvality jejich života. Každému uživateli je pomoc a podpora individuálně nastavena tak, aby si mohl co nejdéle uchovat schopnosti a dovednosti, zejména ve vztahu ke své soběstačnosti a aktivitě.
Zásady poskytované sociální služby:
- Plné uznávání a respektování práv uživatelů (individuální přístup, respektování soukromí, zachování intimity).
- Zaměření na individuální potřeby uživatelů (ke každému přistupujeme dle jeho potřeb).
- Zaměření na celkovou situaci uživatele v rámci všech daných aspektů a souvislostí (rodinné zázemí, sociální situace).
- Podpora začlenění uživatelů, zamezení rozdělování lidí podle jejich sociálního postavení ve společnosti.
- Zvyšování kvalifikace, odbornosti a informovanosti personálu.
- Podpora týmové práce, komunikace a dobrých vztahů na pracovišti (předávání důležitých informací, atmosféra na pracovišti).
- Podpora personálu v zátěžových situacích (personál je oporou, nehodnotí, nekritizuje).
- Podpora soběstačnosti uživatelů (neposkytujeme více podpory, než je nutné, aktivní zapojení klienta).
Okruh osob, kterým je služba určena:
- osobám od 50 let, které dosáhly věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu nebo pobírají invalidní důchod třetího stupně, a kteří již nemohou trvale žít ve svém přirozeném sociálním prostředí s ohledem na svůj věk a zdravotní stav (nevyžadují zvláštní ošetřovatelskou péči).
- osobám s chronickým onemocněním od 50 let
- osobám s kombinovaným postižením od 50 let
Okruh osob, kterým služba není určena
- těm, kteří jsou schopni za pomoci v místě dostupných terénních sociálních služeb zůstat ve svém domácím prostředí,
- lidem, kteří potřebují péči v lůžkovém zdravotnickém zařízení,
- těm, kteří se ve svém chování projevují agresivně, lidem s poruchami chování (pak bychom nebyli schopni zajistit bezpečí pro ostatní uživatele naší služby),
- osobám závislým (alkohol, drogy),
- lidem s Alzheimerovou chorobou ve stádiu, která vyžaduje soustavný dohled nad pohybem uživatele pro jeho neorientovanost v prostředí,
- lidem se stanovenou závažnou psychiatrickou diagnózou (např. schizofrenie).
Okruh osob, se kterým nemůžeme uzavřít smlouvu, je dále upraven dle zákona č. 108/2006Sb. a vyhlášky 505/2006 Sb. Uzavření smlouvy není možné:
- s osobou, jejíž zdravotní stav vylučuje poskytování pobytových sociálních služeb podle §36 vyhlášky 505/2006 Sb.:
- zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
- osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci
- chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití; to neplatí, jde-li o poskytnutí pobytové sociální služby v domově se zvláštním režimem.
- pokud neposkytujeme sociální službu, o kterou osoba žádá
- pokud nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
- s osobou, která žádá o poskytnutí sociální služby, ale které jsme vypověděli v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Služba obsahuje tyto základní činnosti:
- poskytnutí ubytování,
- poskytnutí celodenní stravy,
- pomoc při zvládnutí běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- sociálně terapeutické činnosti,
- aktivizační činnosti,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Ukončení poskytování sociální služby:
Smluvní vztah založení touto smlouvou může zaniknout:
- písemnou dohodou obou smluvních stran.
- písemnou výpovědí ze strany uživatele bez udání důvodu. Výpovědní lhůta činí v tomto případě 1 měsíc a počne běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena poskytovateli.
- písemnou výpovědí poskytovatele služby. V případě výpovědi ze strany poskytovatele s uvedením výpovědního důvodu sjednaného smlouvou, činí výpovědní lhůta 3 měsíce a počne běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena uživateli. Důvody k výpovědi ze strany poskytovatele jsou:
- zamlčení příjmů,
- prodlení uživatele s úhradou za ubytování, stravu a úkony péče za tři a více měsíců poskytování těchto služeb podle této smlouvy,
- osoba i po opětovném napomenutí hrubě poruší povinnosti, které jí vyplývají z vnitřních pravidel domova pro seniory,
- nevyužívání ubytování Uživatelem po dobu v úhrnu více jak 180 dní v kalendářním roce.
- úmrtím uživatele.
- zánikem poskytovatele.
Podání stížnosti na kvalitu poskytované služby:
Pravidla pro podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby jsou popsána v následujícím dokumentu.
Dokument naleznete ZDE: POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ A VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
- Kdo je oprávněn podávat stížnost?
– právo podat stížnost má každý uživatel služby. Ve prospěch uživatele si může stěžovat rodinný příslušník nebo jiná osoba
– podání stížností nesmí být na újmu tomu, kdo ji podal, ani tomu, v jehož zájmu byla podána
– stěžovatel má také možnost si zvolit zástupce, který ho bude při vyřizování stížností zastupovat (např. příbuzný, přítel, právnická nebo občanská poradna) - Jak lze podat stížnost?
Má-li uživatel stížnost, přednese ji sám, nebo prostřednictvím jiného zástupce pracovníkovi přímé péče, řídícímu pracovníkovi pracovníků přímé péče, sociálnímu pracovníkovi, případně manažerovi – řídícímu pracovníkovi, kteří sepíší o stížnosti záznam a neprodleně zajistí její projednání.
Stížnosti je možné vhazovat i do schránky označené štítkem „STÍŽNOSTI A PŘIPOMÍNKY“, umístěné v prostorách schodiště v přízemí Domova na Kalvárii s.r.o.. Tato schránka je pravidelně kontrolována a vhozená stížnost je chronologicky zaevidována a projednána na nejbližší poradě pracovníků Domova na Kalvárii s.r.o.. Stížnosti je možné také podat telefonicky, poštou na adresu Domova na Kalvárii s.r.o. nebo elektronicky na e-mailovou adresu domov.kalvarie@seznam.cz.
Stížnosti jsou vyřizovány manažerem – řídícím pracovníkem nejpozději do 30 dnů. - Jak lze podat stížnost anonymně?
lze ji poslat poštou na adresu: Domov na Kalvárii s.r.o., Jaroměřice 271, 569 44 Jaroměřice, nebo ji vhodit do schránky označené štítkem „STÍŽNOSTI A PŘIPOMÍNKY“, která je umístěna v prostorách schodiště Domova na Kalvárii s.r.o. v přízemí. Popřípadě zapsat do knihy přání a stížností umístěné ve vstupní hale naproti hlavnímu vchodu do Domova.
Uživatel si může stěžovat i mimo Domov na Kalvárii s.r.o. – občanské poradny, veřejný ochránce práv, obecní úřad, krajský úřad, atd..
Rozvojové cíle – krátkodobé 2021:
- Upravit hlavní vstup do Domova včetně bezbariérového vjezdu a okolí
- Opravit zadní vstup – bezbariérový nájezd k velkému výtahu
- Úprava zahrady – založení zeleninového záhonu a zasazení květin
- Zvýšit bezpečí uživatelů instalací madel na chodbách
- Obnovit nabídku volnočasových aktivit pro uživatele
- Uspořádat výlet pro uživatele
Rozvojové cíle – dlouhodobé na 5 let:
- Poskytovat bydlení pro uživatele, které se co nejvíc přizpůsobuje domácímu prostředí
- zajistit pro uživatele důstojné ubytování
- umožnit uživateli vytvoření pocitu domova ponecháním prostoru pro vlastní realizaci výzdoby a doplňků jeho pokoje
- zajistit uživateli pocit bezpečí a soukromí, zajistit možnost uzamknutí WC a koupelny
- umožnit uživatelům uzamknout si svůj pokoj a své osobní věci
- Zabezpečení podmínek k rozvoji důstojného života uživatelů a schopnosti rozlišit a uplatňovat vlastní práva
- objasňovat uživatelům jejich práva a povinnosti
- podporovat schopnost rozlišit základní lidská práva uživatelů, které jim nikdo nesmí upírat
- vysvětlovat, jak vhodně uplatňovat vlastní práva a přitom nepoškozovat práva ostatních
- upozorňovat na nebezpečí podvedení a zneužití uživatele
- vyhodnocení osobních cílů individuálního plánu – dotazník
- Zabezpečení přímé spolupráce s rodinnými příslušníky, popřípadě zákonnými zástupci uživatelů, vytváření kladných vztahů a vzájemné vazby mezi organizací a zákonnými zástupci
- spoluúčast na individuálním plánování
- adekvátní informovanost rodiny a zákonných zástupců
- dotazník
- Zapojení uživatele do místní komunity
- kontakt uživatelů s osobami mimo zařízení
- účast na akcích mimo zařízení
- využívání místních služeb – obchody, kadeřník, pošta
- akce pořádané pro veřejnost
Naplánování dlouhodobých cílů je hodnoceno jedenkrát za 5 let.